Běžecká sezóna zahájena!

Ačkoliv nám počasí doposud nepřálo a duben připomínal spíše oslavu Silvestra, můžeme konečně s radostí vyrazit ven vstříc květnovému slunku. Pro ty z vás, kteří rádi chodí a běhají (dále než na tramvajovou zastávku), tady máme pár tipů, jak se nejlépe na novou aktivní sezónu připravit. Do plavek přeci hubneme všichni a tak si zasloužíme tu nejlepší péči!

 

5 tipů, jak si užít běhání ve zdraví

 

1. Nezapomeňte na dostatečný příjem tekutin

 Nezapomínejte na pitný režimAno, víme, čtete to na každé stránce časopisu, na internetu na vás vyskakují reklamy. Nyní si ale sedněte a podívejte se na svůj psací stůl. Stojí na něm šálek kávy či slazené vody a nebo sladkého čaje? Coca Cola koupená po obědě, protože přeci potřebujete trochu toho cukru a kofeinu na vzpruhu? Pokud jste alespoň na jednu z věcí odpověděli ano, je čas se nad sebou řádně zamyslet.

Věděli jste, že lidské tělo je tvořeno ze 70 % vodou? A to už něco znamená! Při fyzické aktivitě to platí dvojnásob. Při sportu je doplňování tekutin velmi důležité. Tělo spotřebovává více energie a vodu vylučuje prostřednictvím potu, proto je nezbytné tekutiny doplňovat. Minimální příjem tekutin dospělého člověka se vypočítá tak, že svoji váhu v kilogramech vynásobíte číslem 0,035. Vyjde vám výsledné množství tekutin v litrech. Mějme však na paměti, že ne všechny tekutiny jsou pro lidské tělo prospěšné. Hlavně slazené nápoje bychom měli konzumovat v co nejmenší míře a raději je nahradit čistou vodou či bylinnými čaji, čerstvou ovocnou nebo zeleninovou šťávou.

 

2. Zbytečně se nepřeceňujte

URGO TréningTo platí zejména pro začínající běžce. Znáte to sami, dáte si za cíl uběhnout 10 km. Pro trénovaného běžce to samozřejmě nebude problém, pro začátečníka to však znamená konečnou nejméně na další týden. Radši než příliš vysoké cíle si dávejte cíle o něco reálnější, přeci jen, jak se říká: „Učený z nebe nespadl!“ Pokud jste například doposud neběhali ani neprovozovali žádnou jinou fyzickou aktivitu, bude lepší začít rychlou chůzí. Vyzkoušet můžete také taktiku zvanou „indiánský běh“, kdy v malých časových intervalech střídáte chůzi a běh. Postupně potom prodlužujte intervaly běhu, tím trénujete vytrvalost. Lepší je uběhnout 3krát týdně 2 km, než své tělo vyčerpat příliš dlouhým během.

 

3. Vnímejte své tělo

URGO BěhNení nic horšího, než když vyrazíte na první jarní běh a po prvním kilometru zjistíte, že nejenže nemůžete vůbec dýchat, ale neskutečně vás dřou ty nové krásné boty, za které jste utratili tolik peněz.

Pokud jde o první problém – tedy dech, znamená to, že vaše tělo najednou spotřebovává více energie, a krev se přelije do svalů, které nyní více namáháte. Potřebujete najednou větší zásobu kyslíku než je pro tělo obvyklé a proto zrychleně dýcháte. Zkuste se  narovnat v hrudi, zvednout ruce nad hlavu a chvíli běžet tímto způsobem. Dech se vám zklidní a ustane i píchání v boku.

Co se druhého problému týče, máme pro vás také řešení. Nebojte, ty krásné drahé boty nemusíte vracet do obchodu ani zavírat na dobro do skříně. Stačí, když vyzkoušíte speciální hydrokoloidní náplasti na puchýře. Nejenže v mžiku budete moci pokračovat v běhu dále, ale také tím urychlíte hojení samotného puchýře. Hydrokoloidní náplast totiž vytvoří kolem puchýře bílý gel, díky kterému se vytvoří optimální prostředí pro jeho hojení. Pokud nechcete nic riskovat, můžete se náplastmi „oblepit“ i preventivně.URGO Hojení puchýřů - Na paty

 

4. Vyhledejte pomoc odborníka

Víte, že existují specializovaná běžecká centra, kde můžete svůj první běh absolvovat s trenérem? Pro začínající běžce ideální řešení. Trenér si prohlédne váš styl běhu a následně vám poradí, jak svůj styl zlepšit. Někteří lidé například při běhu příliš zatěžují paty, špičky nebo mají naučený jiný špatný stereotyp, o kterém možná ani nevědí. To pak může mít za následek zbytečné jednostranné zatěžování určité partie těla ústící k trvalé nechuti k samotnému běhu.

 

5. Najděte si sparing partnera

urgo sparing partnerVe dvou se to lépe táhne, to ví přeci každý! Všichni občas ztratíme motivaci. Od toho je tady naše drahá polovička, kamarád, kamarádka i čtyřnohý hlídač, aby nás přiměli k vyšším výkonům. Hlídejte se navzájem! Běh ve dvou vám totiž pomůže určit správné tempo. Abyste se nedostali do příliš vysoké tepové frekvence, běhejte tak rychle, abyste si stihli u běhu povídat. Tepovou frekvenci tím udržíte na uzdě a ještě ke všemu budete efektivně spalovat tuky. Příjemným bonusem je fakt, že se dozvíte všechny novinky!

 

Sdílet
Jako jiné moderní weby i ten náš používá soubory cookie ke zlepšení uživatelského zážitku. Více informací