5+5 tipů pro zdravou zimní pleť: 2. díl

V prvním díle našeho seriálu věnovaného tématu péče o pleť v zimě jsme si představili pět nejčastějších chyb, kterých se během chladných měsíců dopouštíme. Pojďme se nyní společně podívat na zoubek dalším pěti, které mohou za to, že se v zimě prostě necítíme ve své kůži.

1. Používejte šetrné prostředky

Společně s tím, jak se naše pleť s příchodem zimy začíná cítit nepříjemně, táhne a pálí, bychom měli vyměnit čistící prostředky za šetrnější. A to se týká jak prostředků na obličej, tak na péči o celé tělo. Volit byste měli v první řadě takové, jejichž pH je shodné s pH naší pokožky (okolo 5,5) a jsou bez parfemace, která pokožku dále vysušuje.

2. Přizpůsobte režim péče o pleť ročnímu období

Protože je pleť na obličeji téměř 24 hodin denně a 7 dní v týdnu vystavena všem okolním vlivům, měli byste se na péči o ní extra zaměřit. Obličej čistěte raději speciálními čistícími krémy než běžným pleťovým tonikem. Vyhýbejte se takovým produktům, které obsahují alkohol, ten totiž pokožku vysušuje. Na noc nezapomínejte nanášet kvalitní zvlhčující krém. Nezapomínejte ani na rty. Ty pravidelně ošetřujte vyživujícím balzámem, ideálně neparfémovaným. Pokud budete péči o pleť zanedbávat, odvděčí se vám zčervenáním, pálením, štípáním a tvorbou akné. 

Tip: Pokud veškerá péče selhala a udělal se vám pupínek, sáhněte po přípravku URGO Filmogel Spots Na pupínky*. Ten po nanesení vytvoří lehký film, který působí proti růstu a šíření bakterie způsobující akné (P. acnes), a díky své diskrétní a neviditelné textuře je vhodný i pod make-up.

3. Noste pohodlné oblečení

To znamená takové, ve kterém vám nebude zima, ale ani se v něm nebudete potit. Dávejte si také pozor na složení látek. Vlna a podobné drsné materiály by neměly přijít do přímého styku s pokožkou, protože by ji mohly snadno podráždit. Podrážděná kůže pak začíná svědit, červenat a na problémy máte zaděláno. Raději tedy volte první vrstvu (která přijde přímo na tělo) z prodyšných a jemných materiálů, jakým je například bavlna, a teprve na ní oblékněte těžší, teplejší svetr. 

péče o pleť se v zimě nesmí podceňovat

4. Zdravá životospráva je základem péče o pleť v zimě

Celé léto jste se drželi „do plavek“ a s příchodem chladnějšího počasí vás honí mlsná na tučná a sladká jídla? Tak pozor! Nezdravou a nevyváženou stravou své pleti rozhodně nijak neprospějete. Dbejte na pravidelný a dostatečný pitný režim, který pomůže tělu zbavovat se škodlivin. Dopřávejte si velké porce ovoce a zeleniny a zvláštní důraz klaďte na potraviny obsahující omega-3 a omega-6 mastné kyseliny (například rybí olej nebo lněná semínka), které působí příznivě na kožní onemocnění.

5. Posilujte imunitu

A to jak jen můžete. Zajistěte tělu dostatečný přísun vitaminů, čerstvého vzduchu (což znamená si doma minimálně jednou denně pořádně vyvětrat, ideálně před spaním) a zapomínat byste neměli ani na pravidelný pohyb. Ideálním zimním sportem na posílení imunity je například plavání, běh, jóga nebo aspoň pravidelné a dlouhé procházky. 

Tip: Jedním z ukazatelů, že není s naší imunitou něco v pořádku, je častá tvorba aft a oparů. Přečtěte si, jak jim předcházet a jak se jich rychle a efektivně zbavit v našem blogu.

*Kosmetický přípravek

Sdílet
Jako jiné moderní weby i ten náš používá soubory cookies pro zlepšení vašeho uživatelského zážitku. Setrváním na tomto webu a jeho dalším používáním s tímto vyjadřujete souhlas. Více informací